Συμβουλες για Παιδι

Χρήσιμες συμβουλές για το Παιδί σας, από την Παιδίατρο Εύη Θώμου.

Το πρωινό είναι πολύ σημαντικό 

Το σώμα χρειάζεται ενέργεια μετά από τον ύπνο, άρα το πρωινό αποτελεί το σημαντικότερο γεύμα για να ξεκινήσει σωστά η μέρα . Τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες, όπως το ψωμί, τα δημητριακά  ολικής άλεσης και τα φρούτα, είναι καλές επιλογές. Η παράληψη ενός γεύματος, ειδικά του πρωινού, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ανεξέλεγκτη πείνα που συχνά οδηγεί σε υπερφαγία. Η παράλειψη του πρωινού μπορεί να έχει επίσης ως αποτέλεσμα μειωμένη συγκέντρωση στο σχολείο.

Ποικιλία Τροφίμων

Η ποικιλία τροφίμων καθημερινά αποτελεί το κλειδί για καλή υγεία. Δεν υπάρχουν «καλά» και «κακά» τρόφιμα οπότε δεν χρειάζεται να αποφεύγεται τρόφιμα που ευχαριστούν τα παιδιά σας. Απλά σιγουρευτείτε ότι διατηρείτε τη σωστή ισορροπία τρώγοντας μια ευρεία ποικιλία τροφίμων.

Ενέργεια από τους υδατάνθρακες 

Αυτά τα τρόφιμα παρέχουν την απαραίτητη ενέργεια, βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία. Τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες είναι τα ζυμαρικά, τα ψωμιά, τα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Προσπαθήστε να περιλαμβάνετε αυτά τα τρόφιμα σε κάθε γεύμα καθώς οι μισές θερμίδες πρέπει να προέρχονται από αυτά.

Φρούτα και λαχανικά σε κάθε γεύμα 

Μπορούν καταναλώνονται άφοβα φρούτα και λαχανικά τόσο ως γεύματα όσο και ως σνακ. Παρέχουν βιταμίνες, ανόργανα στοιχεία και ίνες. Στόχος πρέπει να είναι 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.

Αλήθειες για τα λίπη 

Όλοι χρειαζόμαστε κάποια ποσότητα λίπους για καλή υγεία. Ωστόσο  το υπερβολικό λίπος, ειδικά το κορεσμένο, μπορεί να είναι κακό για την υγεία μας. Το κορεσμένο λίπος περιλαμβάνεται στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, τις πίτες, τα γλυκά, τα λιπαρά κρέατα και τα λουκάνικα. Ισορροπήστε τις επιλογές τροφίμων που κάνετε – αν φάτε ένα γεύμα πλούσιο σε λίπος για μεσημεριανό, προσπαθήστε να επιλέξετε τρόφιμα χαμηλά σε λιπαρά για το βραδινό.

Επιλογές σνακ 

Τα σνακ είναι απαραίτητα στην καθημερινή μας διατροφή γιατί μας παρέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και ενέργεια . Επιλέξτε από μια ποικιλία σνακ, όπως φρούτα, γαλακτοκομικά, μπισκότα ολικής άλεσης, ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Κατανάλωση Υγρών

Πρέπει να πίνετε πολλά υγρά επειδή το μισό σας σώμα αποτελείται από νερό. Είναι απαραίτητα τουλάχιστον 7-8 ποτήρια υγρών την ημέρα και ακόμα περισσότερα αν κάνει πολλή ζέστη ή αθλείστε. Το γάλα και το νερό είναι οι καλύτερες επιλογές, αλλά η ποικιλία προσφέρει ευχαρίστηση. Αποφύγετε τα αναψυκτικά και τους τυποποιημένους χυμούς με πολλή ζάχαρη μιας και δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω στον οργανισμό.

Φροντίδα δοντιών 

Φροντίστε τα δόντια σας βουρτσίζοντας τα τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα. Τρόφιμα πλούσια σε άμυλο ή σάκχαρα μπορούν να προκαλέσουν καταστροφή των δοντιών αν καταναλώνονται πολύ συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Άθληση

Η διατήρηση της φυσικής κατάστασης είναι σημαντική για μια υγιή καρδιά και γερά οστά.Ενθαρρύνεται τα παιδιά σας να ακολουθήσουν κάποια δραστηριότητα μέσω της οποίας θα αθλούνται ευχάριστα ώστε να θέλουν να το ξανακάνουν. Πολλές θερμίδες και λίγη δραστηριότητα μπορεί να προκαλέσουν αύξηση του βάρους. Η μέτρια σωματική δραστηριότητα βοηθά να καούν οι παραπανίσιες θερμίδες.